poznavamelisofia@abv.bg

понеделник, 18 април 2011 г.

Софийските къщи: Ул. Петър Парчевич

Гербът на Петър Парчевич

    Ул. Петър Парчевич започва от бул. Христо Ботев и свършва малко преди ул. Г. С. Раковски, правейки завой към ул. Неофит Рилски. Петър Парчевич е български католически епископ, доктор по богословско и каноническо право, учил в Лорето и Рим. Роден е през 1612г. и е представител на стар и изтъкнат чипровски род. Парчевич посвещава усилията си за организиране на антитурска коалиция на католическите държави. Предприема редица дипломатически мисии в Австрия, Унгария, Полша, Влашко, Молдова. За приноса му в защита на християнството е удостоен с баронска титла от Хабсбургите.



На ъгъла с ул. Княз Борис I - бивша къща на ген. Кисьов - паметник на културата от местно значение






На ъгъла с ул. Цар Асен - бивша къща на Бояджиеви - паметник на културата от местно значение

1 коментар:

  1. Мая КАЛОФЕРОВА19 април 2011 г. в 23:25

    На тази улица беше къщата, в която съм отраснала, и домът, в който живея и до днес.
    Винаги съм харесвала тази част на София, която ми е свързана с детски преживявания и разкази на спомени от близките ми хора!
    В първите класове ни бяха дали за домашно да проучим името на улицата, на която живеем - на мен ми беше лесно да намеря информация - в читалището на същата улица и в градската библиотека, но не ми беше толкова лесно след това да го оформя във вид, подходящ за соц. училището. Много бях горда с откритието си обаче - открила бях български архиепископ с европейско име и признание, за съжаление, без политическия успех, който би ни направил по-неразделна част от Европа.
    Жалко, че почти никой днес не знае кой е Петър Парчевич.

    ОтговорИзтриване